פייסבוק 3.00 לאייפון – ביקורות מתלהבות

פורסם על ידי גבע קרא עוז | חדשות סלולר | יום שני 31 אוגוסט 2009 10:42

ורייזון מצטרפת ליוזמת TV Everywhere

פורסם על ידי גבע קרא עוז | חדשות סלולר | יום שבת 29 אוגוסט 2009 15:00
  • ורייזון מצטרפת ליוזמת tv everywhere , אחת היוזמות המעניינות בשוק הווידאו בארה"ב. טיים וורנר מובילה את היוזמה שמטרתה היא ליצור מצב שבו לקוח שמשלם על תוכן וידאו – לדוגמא ערוץ כבלים – יוכל לגשת אליו מכל מכשיר קצה שהוא. כשהוא משלם פעם אחת בלבד.
  • גנואה קולור הישראלית הכריזה היום על הטכנולוגיה החדשה שלה, שמשפרת את צריכת האנרגיה של מסכים במכשירי סלולר.
  • NDS הישראלית תטמיע את המערכות של פונטיס.
  • פוקסקון, יצרנית המכשירים הסלולרים הגדולה בעולם (כקבלנית משנה) עברה להפסד ברבעון האחרון.
  • סופית: האייפון מגיע לסין, דרך צ'יינה יוניקום.
  • בגרמניה ובצרפת כבר אפשר להזמין את הנוקיה N900.
  • איך מגיבים ב-waze הישראלית ליוזמה החדשה והמתחרה של גוגל לספק שירותי עדכונים מהדרכים?
  • אפל טוענת כי האייפונים המתפוצצים נשברו בגלל לחץ חיצוני ולא בגלל בעיות התחממות.
  • אפליקציה חדשה מחברת את הפקס לאייפון.
  • my new blog: israel mobile
  • מעוניינים לפרסם בבלוג? מחפשים עובדים בתחום הסלולר? זקוקים לשירותי ייעוץ? מעוניינים בפיתוח ל-iphone? צרו קשר – geva@kraoz.com

ויכוח: כמה שווה שוק האפליקציות לאייפון?

פורסם על ידי גבע קרא עוז | חדשות סלולר | יום שישי 28 אוגוסט 2009 22:49
  • שוק האפליקציות לאייפון מגלגל הרבה כסף – זה ברור, אבל כמה בדיוק? ויכוח פרץ בימים האחרונים בסוגיה הזו. האם מדובר ב-2.4 מיליארד דולר בשנה, או אולי הסכום הוא בעצם עשירית מכך? ואולי יותר חשוב – מתי אפל תפרסם סוף סוף נתונים רשמיים וברורים.
  • 3 מיצרני המכשירים הסלולרים ביפן עומדים בפני מיזוג.
  • בקשה לתביעה ייצוגית נגד פרטנר בהיקף שעשוי להגיע לכמיליארד שקל.
  • בנק לאומי משיק אפליקציה לאייפון.
  • אפל אישרה להעלות את אפליקציית ספוטיפיי לאייפון, למרות שזו מהווה אלטרנטיבה לאייטיונס.
  • חברת הפרסום הסלולרי admob רוכשת את המתחרה שלה adwhirl.
  • AT&T מסרבת להשיק את מכשירי האנדרואיד שפיתחה מוטורולה, בטענה כי הם מיושנים.
  • 10 חברות ישראליות בחצי הגמר בתחרות החדשנות של ה-GSMA.
  • עמיקם כהן בראיון מקיף על תהליך מכירת פרטנר.
  • עמוס שפירא בראיון ארוך על סלקום והתחרות מול פרטנר המחודשת.
  • מחקר חדש מצא קשר בין סרטן לשימוש בסלולר.
  • טיפים: איך לנהל את האייפון בלי להתחתן עם אפל.
  • ירידה בהכנסות של חברת התוכן הסלולרי בונג'ורנו.
  • רוצים אפליקציה לאייפון? ניתן לעשות זאת גם בשיטות מוזלות.
  • my new blog: israel mobile
  • מעוניינים לפרסם בבלוג? מחפשים עובדים בתחום הסלולר? זקוקים לשירותי ייעוץ? מעוניינים בפיתוח ל-iphone? צרו קשר – geva@kraoz.com

N900 – המהפכה של נוקיה?

פורסם על ידי גבע קרא עוז | כללי | יום שישי 28 אוגוסט 2009 10:48

לפני מה שנדמה היום עידן ועידנים הכריזה נוקיה על הN97 כעל מכשיר הדגל שלה. בין ההכרזה להשקה עברה שנה, וכשהמכשיר הושק, הוא התקבל באכזבה רבה. נוקיה המשיכה לאבד נתח שוק (בגזרת המכשירים הרגילים בעיקר לסמסונג ול-LG, ובגזרת הסמארטפונים לאייפון ולבלקברי, שחזקים בעיקר בארה"ב, היכן שלנוקיה אין נוכחות משמעותית). הרווחים של נוקיה נחתכו משמעותית משום שבגזרת הסמארטפונים, שבה הפער בין המחיר לצרכן לבין עלות הייצור גבוהה במיוחד, בזכות המיתוג הסקסי, יש לה היצע חלש יחסית.

ועדיין, צריך לזכור שנוקיה היא חברת הסלולר הגדולה בעולם, עם נתח שוק כפול מהמתחרה הקרובה שלה סמסונג (ויותר מכפולה מבלקברי בגזרת הסמארטפונים), שהיא עדיין רווחית, לעומת סוני אריקסון ומוטורולה ההפסדיות, ושיש לה מסורת ארוכת שנים של יכולת להגיב לחידושי המתחרות.

בשנתיים האחרונות החלה נוקיה לירות לכל הכיוונים, בהצלחה מועטה. פלטפורמת המשחקים שלה גוועה ונסגרה. שירות המוסיקה שלה לא מתרומם. חנות ה-OVI מדשדשת. המאמץ להפוך מיצרנית מכשירים לחברה שמתעסקת בתוכן ובמכירות ישר ללקוח ולא דרך חברות סלולר – עלה לה הרבה מאוד כסף, והכניס מעט מאוד.

בשבועיים האחרונים הכריזה נוקיה על מספר מהלכים חדשים, ובתוכם שת"פ עם מיקרוסופט, כניסה לשוק התשלומים בסלולר והשקת נטבוק. אבל ההכרזה המשמעותית באמת שלה היא על המכשיר N900 – מכשיר סלולרי חדש, שאמור להקפיץ אותה דור אחד למעלה ולהתחרות במכשירי היוקרה האיכותיים של האייפון ובלקברי.

הN900 יבוסס על מערכת הפעלה בשם Maemo ולא על סימביאן שבה השתמשה עד עתה נוקיה. החברה הפינית אמרה כי לא תנטוש את הסימביאן, ונראה שהיא תמתג את המכשירים שרצים עליה ברמה אחת נמוכה יותר מאשר את מכשירי ה-Maemo, מבוססת הלינוקס.

המכשיר יושק באוקטובר. הוא צפוי לעלות 700 דולר. "הוא יביא חווית pc במכשיר בגודל של סלולרי", הבטיחו בנוקיה. המפרט שלו, אגב, לא מפיל מהרגליים, אבל השאלה העיקרית היא האם שינוי מערכת ההפעלה יהפוך אותו לקליל וסקסי יותר, והאם יהיו לו מספיק אפליקציות, עניין שפוגע מאוד בפאלם PRE, למשל.

ככה הוא נראה בווידאו. בוי ג'יניוס מתרשם ממנו לטובה.

גוגל השיקה חיפוש סלולרי משופר בעברית

פורסם על ידי גבע קרא עוז | חדשות סלולר | יום חמישי 27 אוגוסט 2009 14:50
  • מזל טוב: גוגל הודיעה היום על השקה מחדש של החיפוש הסלולרי שלה בעברית (ובערבית). ועוד חדש מגוגל: שירות עדכוני תנועה על גבי המפות שלה, כרגע רק בארה"ב, באמצעות איסוף נתונים ממכשירי סלולר.
  • דיווח בסין: אפל חתמה עם צ'יינה מובייל על הסכם לשיווק האייפון.
  • דיווח: נוקיה עומדת להציג סמארטפון שירות על mameo, במה שנראה כעוד מכה לתמיכה הבלעדית של החברה בסימביאן. אחת ההערכות היא שמערכת ההפעלה החדשה תשמש את נוקיה למכשירי היוקרה שלה, בעוד שמחירי מכשירי הסימביאן יוזלו.
  • נוקיה החליטה להיכנס לתחום התשלומים בסלולר ולהתקין מראש בחלק ממכשיריה אפליקציה שתאפשר העברות כספים.
  • מוטורלה עומדת להשיק פיילוט בטאיוואן בתחום התשלומים בסלולר.
  • האפליקצייה לאייפון my6sense שפותחה בארץ סוף סוף אושרה על ידי אפל.
  • עוד אייפון התפוצץ בצרפת.
  • מאמר של בעז תמיר ומיכאל וקולנקו על עתיד תעשיית הסלולר.
  • מבצעים בחברות הסלולר לרגל הרמדאן.
  • סאבלימינל מפתח אפליקציה לאייפון.
  • קמפיין השקה בטוויטר לסמסונג גלאקסי.
  • סלקום השיקה פסטיבל משחקים.
  • פרטנר תחלק דיוידנד ענק ב-2010.
  • my new blog: israel mobile
  • מעוניינים לפרסם בבלוג? מחפשים עובדים בתחום הסלולר? זקוקים לשירותי ייעוץ? מעוניינים בפיתוח ל-iphone? צרו קשר – geva@kraoz.com

אייפון – אתרים מומלצים

פורסם על ידי גבע קרא עוז | כללי | יום חמישי 27 אוגוסט 2009 10:11

אתרים בעברית

אתרים באנגלית:

W995 – ביקורת

פורסם על ידי גבע קרא עוז | ביקורת סלולרים | יום חמישי 27 אוגוסט 2009 8:18

ה-W995 של סוני אריקסון הוא ככל הנראה מכשיר ה"ווקמן" האחרון של החברה, שעומדת לפצוח במיתוג מחודש למכשיריה. המכשיר מציע כמובן נגן מוסיקה איכותי ושלל פיצ'רים, אך גם יכולות צילום גבוהות. באחרונה הגיע המכשיר לישראל, ואף זכה לקמפיין פרסומי. האם הוא ראוי לרכישה? למי הוא מיועד? לפניכם מבחקר סקירות וביקורות.

באייפון אפשר לשלוח sms חינם

פורסם על ידי גבע קרא עוז | חדשות סלולר | יום רביעי 26 אוגוסט 2009 10:08
  • חדש (יחסית) באפסטור: אפליקציה שמאפשרת לשלוח SMS חינם. את התשלום לחברת הסלולר מבצעים בעלי האפליקציה – תמורת שילוב פרסום בתוך ההודעות. מאז הושקה האפליקציה – עומד ממוצע ההודעות בה על 1.6 מיליון ביום. יש לציין שבינתיים השירות אינו רווחי שכן הפרסום אינו מכסה את עלות ההודעות.
  • אפליקציית AR ראשונה באייפון – מגיעה מצרפת.
  • מחקר חדש: עובדים עם בלקברי משקיעים עוד 15 שעות בממוצע בשבוע בעבודה, לעומת עמתיהם נעדרי הבלקברי.
  • עסקה גדולה לג'ג'ה עם מיקרוסופט.
  • RIM רכשה חברת פיתוח – שמתמחה בדפדפני סלולר.
  • מיקרוסופט מתגייסת לטובת ה"פיצ'ר פונס" – והשיקה שירות חדש שמסייע למכשירי סלולר להשתמש בשירותי רשת, אפילו שהם לא סמאטרפונים.
  • מוטורולה צפויה להשיק מכשיר אנדרואיד ראשון ב-10 בספטמבר.
  • גוגל מחלקת 2 מיליון דולר בפרסים למפתחי אנדראויד בתחרות חדשה.
  • הדגמה בווידאו לשעון הסלולרי של LG.
  • מכשיר חדש של נוקיה עם מסך מגע: 5230.
  • LG ונורטל בניסוי מוצלח ב-LTE.
  • ראיון עם דרור שליו ועומרי זיגלמן שפיתחו אנטי וירוס לאנדרואיד.
  • שי ענבל עם 7 טיפים לחיוג באייפון.
  • סלקום ופרטנר מחוץ למירוץ לרכישת מירס.
  • גיימלופט יפיצו את המשחק הסלולר לסרט של ג'יימס קמרון "אווטר".
  • עמיקם כהן שתיווך במכירת פרטנר אומר: "לא תכננתי להיות חלק מהחברה אחרי העסקה".
  • וריסיין מוכרת ב-175 מיליון דולר את חטיבת המסג'ינג שלה.
  • בזק וסלקום משדרגות את מחשבי הליבה.
  • my new blog: israel mobile
  • מעוניינים לפרסם בבלוג? מחפשים עובדים בתחום הסלולר? זקוקים לשירותי ייעוץ? מעוניינים בפיתוח לאייפון? צרו קשר – geva@kraoz.com

היעד של נוקיה: 300 מיליון משתמשים בשירותיה – ב-2012

פורסם על ידי גבע קרא עוז | חדשות סלולר | יום שלישי 25 אוגוסט 2009 23:14
  • מנכ"ל נוקיה אומר בראיון לפיינשל טיימס כי עד 2012 הוא רוצה להגיע ל-300 מיליון משתמשים בשירותים השונים של החברה, לעומת כ-50 מיליון בלבד כיום. לדבריו, על החברה לעבור שינוי תפיסתי – מחברה לייצור מכשירים – לחברה שמספקת שירותים על גבי מכשיריה. בינתים, כצפוי, נוקיה נכנסת לשוק הנטבוקים.
  • גוגל מדווחת כי היא מסירה רק אחוז אחד מהאפליקציות שמועלות לחנות האנדרואיד.
  • אפליקציית ספוטיפיי הוסרה מחנות האנדרואיד על ידי המפתח.
  • האפליקציה לאייפון של שירות המוסיקה רפסודי הוגשה לאפל. מדובר במקרה מבחן מעניין – שכן השירות מתחרה במידה מסויימת באייטיונס של אפל. אפשר להעריך שלאור הלחץ של הרגולטור האמריקני, אפל תיאלץ לאשר אותה.
  • AT&T עומדת לחייב את כל רוכשי הסמארטפונים לרכוש חבילת גלישה.
  • שירות חדש מקל על מלאכת סידור האפליקציות לאייפון.
  • יוסי גורביץ' על הטלוויזיה הסלולרית שמתקשה להמריא.
  • מוטורולה עומדת לבצע ניסוי ברשת דור רביעי LTE בהודו.
  • מומיניס הישראלית שמפתחת סטודיו למשחקים סלולרים הכריזה על הזוכים בתחרות שלה.
  • צחי הופמן בביקורת על סוני אריקסון W995.
  • צ'יינה מובייל תפתח סמארטפונים בטאיוואן.
  • הניו יורק טיימס החל בפרסום אגרסיבי בתוך אפליקציית האייפון שלו.
  • my new blog: israel mobile
  • מעוניינים לפרסם בבלוג? מחפשים עובדים בתחום הסלולר? זקוקים לשירותי ייעוץ? מעוניינים בפיתוח לאייפון? צרו קשר – geva@kraoz.com

מי עוצר את הקמת המפעיל הסלולרי השני ברשות הפלסטינית?

פורסם על ידי גבע קרא עוז | חדשות סלולר | יום שלישי 25 אוגוסט 2009 12:17
  • חברת התקשורת הפלסטינית ואטאניה הציבה דד-ליין לשחרור התדרים להם היא זקוקה – ב-15 בספטמבר – חודש לפני מועד ההשקה המתוכנן של הרשת. לדבריה, עד עתה לא הוקצו לה די תדרים. אם המצב לא משתנה, היא מאיימת בתביעות משפטיות. הפלסטינים מאשימים את ישראל בעיכובים. בישראל טוענים כי אין לה די תדרים להקצאה. ואטאניה השקיעה עד עתה 400 מיליון דולר בניסיון להקים מפעיל סלולרי שני ברשות הפלסטינית. כרגע פועל ברשות מפעיל אחד, וחלק מהתושבים משתמשים בשירותי פרי-פייד של מפעילות מישראל.
  • נועף רשף מביא את סיפורם של פורצי האייפון.
  • גילעד נס סוקר את ההשפעות על תעשיית הסלולר בארץ כתוצאה מכנסית האייפון.
  • חברות הסלולר בארץ לוחצות על אפל לאפשר להן לתקן מכשירי אייפון בישראל ולא לשלוח אותם לחו"ל.
  • ההערכה: האיטיונס לא תיפתח לישראלים בשנה הקרובה, אבל יש גם הערכות מנוגדות.
  • סלקום תשקיע 3.5 מיליון דולר בפסטיבל ערד המחודש.
  • סלקום תפצה לקוח ב-10,000 בגלל אי ביטול חבילת שירותי תוכן.
  • שדרוג לאפליקצייה qik לשיתוף קבצים באייפון מאפשר מעתה העלאת קבצי וידאו גם דרך דור שלישי.
  • רגע לפני ההשתלטות על פרטנר מפרסמת סקיילקס של אילן בן דב, בעלי סאני מפיצת סמסונג, דוחות לרבעון השני.
  • פרטנר עשויה לבחון שוב את רכישת סמייל 012.
  • הערכות: יעקב גלברד יתמנה לסגן יו"ר פרטנר.
  • מבט מעניין אל הטרנדים בתחום הסמארטפונים כפי שמשתקפים בגוגל טרנדס.
  • פרטים ראשונים דלפו על הנוקיה n900.
  • נוקיה במיזם חדש בהודו שנועד לאפשר לעניים המרודים ביותר במדינה בעלות על מכשיר סלולר.
  • פועלים מורידים את ההמלצה על מניית סלקום.
  • סלקום זכתה במכרז של צה"ל לאספקת טלפוניה קווית.
  • סלקום ממשיכה להחתים לקוחות על חוזים שמאפשרים לה חסימת תוכנות VoIP.
  • רשות ההגבלים תבחן מתן אפשרות לחברות הסלולר להקים אתרים משותפים לצמצום הקרינה.
  • עומרי לוי סוקר את התפתחות הדור הרביעי באמריקה.
  • my new blog: israel mobile

מעוניינים לפרסם בבלוג? מחפשים עובדים בתחום הסלולר? זקוקים לשירותי ייעוץ? מעוניינים בפיתוח לאייפון? צרו קשר – geva@kraoz.com

העמוד הבא »