מנכ"ל פאלם: ורייזון אשמה בכשלון הפאלם פרה

פורסם על ידי גבע קרא עוז | חדשות סלולר | יום ראשון 28 פברואר 2010 9:37

5230 – ביקורות, סקירות, מחירים

פורסם על ידי גבע קרא עוז | ביקורת סלולרים | יום שישי 26 פברואר 2010 19:15

סלקום החלה באחרונה למכור את הנוקיה 5230 – מכשיר סלולרי חדש של נוקיה. מכשיר עם מסך מגע, שרץ על סימביאן, ונמכר במחיר זול יחסית. לפניכם מבחר ביקורות, סקירות וקישורים על הנוקיה 5230.

משחקי הג'אבה לסלולר – עולם הולך ונעלם?

פורסם על ידי גבע קרא עוז | כללי | יום שישי 26 פברואר 2010 15:21

לפני ימים אחדים פרסמה חברת למונקווסט הודעה ברשת לינקדאין כי היא מחפשת קונים למשחקים הסלולרים שפיתחה. למונקווסט היא קורבן נוסף של שוק ענק – שהולך ונעלם – שוק משחקי הג'אבה לסלולר.

בחודשים האחרונים חברות רבות שפעילות בתחום הג'אבה מצמצמות פעילות, נעלמות או מתמזגות. ויונדי נעלמה כבר לפני שנים אחדות, גלו מתפוגגת, אי-פליי מתכווצת והרשימה עוד ארוכה. חלק גדול מהחברות מתמקד כעת רק בפיתוח משחקים לאייפון, אחרות מייצרות גם משחקים לאנדרואיד, אבל תחום משחקי הג'אבה הולך ונעלם. EA וגיימלופט, עושה רושם, נשארות די בודדות בצמרת.

הסיבה המיידית ברורה – חווית המשחק באייפון או אנדרואיד פשוט טובה יותר ומדובר בשוקים צומחים, אבל למצוקה של חברות הענק בתחום משחקי הג'אבה והחברות הגדולות בתחום יש עוד סיבות.

1. סחיטת מותגים

- השיטה הבסיסית של החברות הגדולות בתחום היתה לשלם כסף רב על מותג מוכר – מעולם משחקי הפי.סי, הקולנוע או הכדורגל, ולמחזר אותו לאורך שנים בגרסאות: פיפא 2006, פיפא 2007, פיפא 2008 וכו'. הגרסאות היו בעצם זהות – והמשתמשים שרכשו מדי שנה את המשחק נכוו ובסופו של דבר הבינו את הפרנציפ והפסיקו לרכוש את המותגים. הצורך לשלם סכומים גדולים אחורה, לבעלי המותג המוכר, הפכו את העיסקות ללא רווחיות.

2. שרשרת ההפצה המורכבת

רוב המשחקים מיוצרים במזרח אירופה, או בהודו, על ידי חברות אלמוניות. משם הם עוברים לחברת המשחקים הגדולה, שמפיצה למפעילים הסלולרים הגדולים בעולם בעצמה, ודרך מפיצי משנה לחברות הסלולר הקטנות יותר בשאר בעולם, ומשם ללקוח. בסופו של דבר, יותר מדי ידיים גוזרות קופון בדרך. באפסטור או באנדרואיד מרקט – החברה שפיתחה את המשחק יכולה להפיץ אותו ישירות ללקוח, ולהישאר עם 70%, לעומת 10-30% במשחקי הג'אבה.

בעבור חברות גדולות – עלויות התפעול, הפורטינג למאות משפחות מכשירים, והסרבול העצום בגביית הכספים ממאות מקורות שונים, פשוט יקרות מדי בעבור אחוזים סופיים שכאלה.

3. יתרון הקוטן

בסופו של דבר, דווקא בשל המגבלות של משחקי ג'אבה, ליצרני משחקים בסיסים ופשוטים – ממשחקי טריוויה ועד לחיקויי טטריס, יש יתרון. העלויות נמוכות, לא צריך לשלם מינמום גרנטי לאף אחד, וההבדל האיכותי בין משחק כזה למשחק שממותג כ"איכותי" של חברה גדולה – ממש לא גדול. לעתים קרובות, הם אפילו מיוצרים על בסיס אותם מנועים. המשחקים הזולים והיקרים כאחד מפותחים באותן חברות מזרח אירופאיות – כשליקרים מולבש מותג מוכר, אך המשחק עצמו זהה.

הסעיף האחרון מרמז על עתידו של שוק הג'אוה בעיני. היעלמות החברות הגדולות פותחת הזדמנות גדולה לשחקנים קטנים ובינונים. מדובר בשוק ענק. כמות המכשירים שתומכים בג'אוה תמשיך להיות גבוהה הרבה יותר מבכל פלטפורמה אחרת גם בעשר השנים הבאות. עלויות הפורטינג הולכות ויורדות, ומי שישכיל לייצר משחקים (וגם אפליקציות) לג'אוה – בעלויות נמוכות – יוכל לנצל את הבור שישאירו השחקניות הגדולות, ואת אמצעי ההפצה החדשים לחנויות הסלולריות של יצרניות המכשירים, כדי לתפוס נתח שוק משמעותי.

מובייל מקס תגייס עד 5 מיליון דולר מקרן יורקוויל האמריקאית

פורסם על ידי גבע קרא עוז | הודעות לתקשורת | יום שישי 26 פברואר 2010 15:02

הודעה לתקשורת:

חברת מובייל מקס טכנולוגיות ((MobileMax, המפתחת פתרון של "תקשורת אחודה" (Fixed Mobile Convergence) לטלפונים סלולריים, המאפשרת שימוש קל ונוח בפתרונות שונים של חיסכון וייעול השימוש ושירותים מתקדמים, הודיעה היום כי חתמה על מזכר הבנות עם קרן ההשקעות הבינלאומית יורקוויל לפיו הקרן תשקיע בחברה עד 5 מיליון דולר.

ההשקעה תתבצע מול קרן השקעות אמריקאית YA Global Investments L.P. המנוהלת על ידי קרן יורקוויל, במתכונת SEDA, לפיה, לפי דרישה של מובייל מקס לכסף, תשקיע יורקוויל את הסכום במנות, וזאת, למשך תקופה של 4 שנים. בכל השקעה, יונפקו ליורקוויל מניות מובייל מקס לפי מחיר המניה בשוק.

יורקוויל (YORKVILLE ADVISORS) היא קרן השקעות אמריקאית המנהלת נכסים בהיקף של כמיליארד דולר ומתמחה במימון והשקעה בחברות ציבוריות ברחבי העולם. הקרן משקיעה בחברות בעלות פוטנציאל צמיחה מהיר.

רענן כהן, מנכ"ל מובייל מקס, אמר היום: "הסכם ההשקעה עם יורקוויל הוא בשורה חיובית עבור מובייל מקס הן בגלל השפעתו על חוסנה וגמישותה הפיננסית של החברה והן בשל מבנה ההשקעה, שמותיר בידי החברה את האפשרות להחליט אם ומתי לנצל את המימון ונותן לה חופש פעולה לביצוע גיוסי הון נוספים בהמשך הדרך".

לאחרונה חתמה מובייל מקס על שני הסכמים אסטרטגיים עם לקוחות בינלאומיים מובילים. בחודש שעבר חתמה על הסכם פיילוט ראשוני עם ענקית תקשורת אירופאית למוצרי התוכנה של החברה בהיקף של כ-360 אלף שקל, כשלהערכת החברה בהמשך עשוי להיחתם הסכם נוסף לרכישת מוצרי התוכנה וחוזה תמיכה. ובסוף שנת 2009 חתמה מובייל מקס על הסכם מסגרת עם אחד ממפעילי התקשורת הגדולים בעולם לאחר זכייתה במכרז לאספקת פתרון FMC. זאת לאחר שקיבלה מאותו מפעיל 2 הזמנות למתן שירותי אינטגרציה בסכום כולל של כ-2 מיליון שקל. במסגרת ההסכם, החברה הבינלאומית תשווק את הפתרון של מובייל מקס ותשלם לה על בסיס היקף השימוש במוצר.

מובייל מקס, שהוקמה בשנת 2004 והמנוהלת על ידי רענן כהן, מתמקדת בפיתוח, ייצור ושיווק של פתרון תוכנה לטלפונים סלולריים המחבר בין הטלפון הנייד לרשתות IP ולמרכזיות ארגוניות  . הטכנולוגיה של מובייל מקס מאפשרת איחוד מלא (Fixed Mobile Convergence) בין יכולות התקשורת הארגוניות: הטלפון הקווי, הנייד והמחשב ומאפשרת חיסכון, ייעול  ושירותים מתקדמים בשימוש במכשיר הסלולרי.

השוק אליו פונה החברה הוא שוק צומח המוערך במיליארדי דולרים, כאשר לקוחותיה של החברה הם מפעילי תקשורת קווית, סלולארית ו IP ומפיצי המרכזיות החכמות. החברה החלה בפעילות מסחרית מלאה במהלך 2006 וכיום לחברה לקוחות בישראל, אירופה אסיה וארה"ב. על לקוחות החברה נמנים ענק התקשורת ההודי Reliance, מפעילת התקשורת iBasis, חברת התקשורת 8×8 האמריקנית ועוד.

איראן וסוריה מובילות במזרח התיכון בשימוש באופרה מיני

פורסם על ידי גבע קרא עוז | חדשות סלולר | יום חמישי 25 פברואר 2010 19:27

מסלול שיחות חדשני מהטלפון הקווי לסלולרי

פורסם על ידי גבע קרא עוז | הודעות לתקשורת | יום חמישי 25 פברואר 2010 19:09

הודעה לתקשורת:

בזק משיקה מסלול שיחות חדש וייחודי מהטלפון הקווי לטלפונים סלולריים. מדובר בפעם הראשונה שבזק מציעה מסלול המשלב בין דקות שיחה לטלפון סלולרי לבין הקווי. במסגרת המסלול החדש לקוחות שיתקשרו ממכשיר הבזק לטלפון נייד יהנו מהטבה של "דקה תמורת דקה" – עבור כל דקת שיחה ליעדים סלולריים תינתן דקת שיחה חינם לטלפון קווי. ניתן לקבל עד 100 דקות שיחה בחודש בתעריף שפל (שעות הערב, סופ"ש וחגים). עלות ההצטרפות למסלול הינה שקל בחודש בלבד. המסלול אינו כרוך בהתחייבות.

מסקרים שבזק ביצעה עולה כי הציבור טועה לחשוב ששיחה מטלפון קווי לטלפון נייד יקרה יותר מאשר שיחה מטלפון נייד לנייד, כאשר ההפך הוא הנכון. שיחה מהטלפון הקווי לסלולרי זולה משמעותית במרבית המקרים, גם כאשר משווים את המחיר מול עלות דקת שיחה הנעשית באותה הרשת הסלולרית. עוד עולה מנתוני החברה, כי לקוח ממוצע של בזק מדבר מהבית כ-320 דקות בחודש לטלפונים נייחים ועוד 80 דקות לטלפונים סלולריים.

בתוך כך, ממשיכה בזק בקמפיין ההסברה, שמטרתו להסביר לציבור הלקוחות שכאשר הם נמצאים בבית, יותר זול להתקשר מהטלפון הקווי, גם כאשר מדובר בהתקשרות לסלולרי. עלות דקת שיחה מבזק לכל טלפון קווי עומדת כיום על 4.6 אגורות בשעות הערב ואילו 11.3 אגורות בשעות היום, זאת לעומת דקת שיחה ממוצעת בחברות הסלולר, אשר עומדת על כחצי שקל. חשוב לציין כי גם כאשר לקוח מתקשר מהטלפון הקווי לסלולרי, דקת השיחה זולה משמעותית ומחירה עומד על 34.35 אגורות לדקה.

השקת המסלול מחזקת את המסר שבזק מתקשרת בחודשים האחרונים באמצעות סרטוני חסות המשודרים בטלוויזיה, תחת הכותרת "הגעתי הביתה, אתקשר אליך מהבזק". מטרת הסרטונים להסביר ללקוחות כי, כאשר הם נמצאים בבית, זול יותר להתקשר מהטלפון הקווי.

רן גוראון, סמנכ"ל השיווק של בזק: "אחת הסיבות המרכזיות לחשבונות מנופחים בענף התקשורת היא הנטייה הישראלית להתקשר מהסלולרי גם כשנמצאים בבית. אין לי ספק שניתן להפחית בקלות את מחיר דקת השיחה, אם נתקשר בבית מהטלפון הקווי".

אורנג' מציגה שירות חדשני ובלעדי – Send2All

פורסם על ידי גבע קרא עוז | הודעות לתקשורת | יום חמישי 25 פברואר 2010 18:49

הודעה לתקשורת

לראשונה בישראל, ה-SMS הקבוצתי החדש – Send2All מאפשר לשלוח הודעת SMS למספר אנשים בו-זמנית, כך שכל אחד מהנמענים רואה את המכותבים האחרים ויכול להשיב לכולם או לחלקם, בדומה לדוא"ל.

ארז פז, סמנכ"ל השיווק והתוכן של פרטנר, ציין כי: "אורנג' הראשונה שהביאה את בשורת ה-sms לישראל. כחברה המובילה בחדשנות טכנולוגית אנו מציעים כעת לראשונה את השירות החדשני המציג אבולוציה לשירות ה-SMS המסורתי. שירות Send2All מפשט ומסייע בתקשורת קבוצתית, העברת מידע באופן מהיר, יעיל ופשוט למספר אנשים בו-זמנית, כשכולם מיודעים על הנמענים ויכולים להשיב לכולם או לחלקם".

עוד ציין פז כי: "השירות פותח באמצעות orange synergy שהינה אחת מפלטפורמת החדשנות של אורנג', המאפשרת למפתחים חיצוניים ליצור יחד עם החברה שירותים מגוונים על בסיס תשתיות החברה".

אופן שימוש ב-Send2All:

  • להורדת אפליקציית Send2All למכשיר האורנג' יש לשלוח sms עם הקוד send2all למספר 999.
  • ניתן לשלוח למספר אנשים מאנשי הקשר ולהגדיר קבוצה.

טיפים לשימוש נכון:

  • הגדר קיצור דרך ל-Send2All במסך הבית שבמכשיר האורנג' שלך (במכשירים נתמכים). הכן קבוצות חברים מראש, למשל: "חבר'ה מהכדורגל", "חברים מהעבודה", "חברים מהפייסבוק" וכדומה.
  • עלות שליחת הודעת Send2All היא על-פי תוכנית התעריפים של המנוי, חיוב יתבצע על-פי מספר הנמענים של כל הודעה ולפי חלוקת המלל למספר הודעות בהתאם לאורך ההודעה (כולל רשימת הנמענים).

פוקטגיר קונה את הנדגו

פורסם על ידי גבע קרא עוז | חדשות סלולר | יום רביעי 24 פברואר 2010 9:08
  • פוקטגיר קונה את הנדגו – ויצרה בכך ענק משמעותי בתחום האפליקציות הסלולריות. הרכישה הופכת את החברה המשותפת לשחקנית חזקה במיוחד בתחון של הפצת אפליקציות סלולריות לפורטלים של חברות סלולר, וכן בפורטלים עצמאים.
  • אפליקציות לאנדרואיד: גוגל משיקה גרסה חדשה לגוגל ארת'.
  • אתר גטאפ מרכז עבורכם את כל ההורדות לאנדרואיד ששווה להכיר
  • גרטנר מסכמת את נתוני המכירות של מכשירי סלולר ב-2009.
  • השוואה מעניינת בין חנויות שונות של אפליקציות לסלולר.
  • האם האפסטור מידרדרת בשל שיווק אגרסיבי של אפליקציות אייפון לא מוצלחות?
  • ווינדוס מרקטפלייס, חנות האפליקציות לווינדוס מובייל, מאפשרת כעת לגולשים לראות גם חנויות ממדינות אחרות.
  • הסוני אריקסון ויואז זמין להזמנה מוקדמת בוודאפון.
  • משחקים לאייפון: ngmoco גייסה 25 מיליון דולר.
  • מחקר חדש: ההכנסות משירותים מבוססי מיקום יגיע ל12.7 מיליארד דולר ב-2014.
  • חמישה משחקי אייפון מומלצים.
  • ארה"ב: מסרי SMS עקפו את ה-IM.
  • ספרינט עומדת להשיק מכשירי סלולר לדור הרביעי.
  • מחפשים חברת פיתוח לאייפון? Applicat היא בית תוכנה המתמחה בתכנון, עיצוב ופיתוח אפליקציות לסלולר, מוצרי web, אינטראקטיב ומדיה דיגיטאלית
  • קומברס ונטקום משיקות תא קולי ויזואלי למכשירי סוני אריקסון.
  • אם-וויז הישראלית תשיק את התוכן הסלולרי של גורו העצות מארה"ב, ד"ר דיאנה.
  • סלקום תפצה לקוח בגין אובדן זכרונות.
  • סנונית תוכן – שירותי כתיבה שיווקית, כתיבת מאמרים ועוד!

שירותי הניוט של נוקיה לא יושקו בארץ

פורסם על ידי גבע קרא עוז | חדשות סלולר | יום שלישי 23 פברואר 2010 10:14

הסלולרי שלי… שימי פולק

פורסם על ידי גבע קרא עוז | כללי | יום שני 22 פברואר 2010 8:58
שימי פולק הוא גאדג'טולוג מדופלם. הוא כותב סקירות מכשירי סלולר באתר טי.גי ספוט גר בדימונה, ועוד רגע מתגייס לצה"ל.
איזה מכשיר סלולרי יש לך?

נוקיה N85 וכרגע האופציה היחידה שנראת באופק היא דווקא ה-3720C שאולי נחשב כירידת מדרגה מבחינה טכנית אך מכיוון שבעוד חצי שנה אני מתגייס לצבא, לתפקיד קרבי, לא נתקלתי עד היום במכשיר חזק יותר מה-3720 כך שכל עוד אסתובב איתו בצבא אני רגוע שתמיד אהיה זמין.

מה אהוב עליך במכשיר ומה לא?

מכיוון שעד ליום בו החזקתי לראשונה את ה-N85, הייתי רק עם מכשירי סוני אריקסון על שלל הווריאציות שהיו עד אז, אפשר לומר שה- N85 העניק לי חווית משתמש שלא הייתי מודע לה לפני כן. עושר האפליקציות של מערכת הסימביאן הצליח להפתיע אותי כל פעם מחדש. בכל פעם שהייתי זקוק לתוכנה מסויימת, אם מדובר ב-GPS, מצפן או סתם משחק מעניין, תמיד הייתי מוצא אפליקציה באינטרנט שענתה לי על הדרישה. מדובר במשהו שלא היה נגיש לי עד אז מעצם השימוש של סוני אריקסון במערכת הסגורה שלהם לאורך כל קו המכשירים שלהם, עד לסאטיו (המכשיר האחרון שרכשתי מסוני אריקסון היה ה-C905 שהוחלף לאחר מכן ב- N85).
עם הזמן התחלתי להבין שאולי ניתן למצוא אין ספור אפליקציות למערכת הסימביאן, אך ישנן מערכות חדשות יותר ועשירות יותר כמו האנדרואיד וה- iPhone כשדווקא האנדרואיד היא המערכת שאני רואה כמערכת המכשיר העתידי שלי אותו ארכוש לאחר סיום שירותי הצבאי (לפתוח שעונים, בעוד שלוש שנים ו- 5 חודשים).
על איכות הבנייה של המכשיר אין בכלל על מה לדבר וכבר עכשיו, כמעט שנה מאז שאני מחזיק את ה- N85 וצבע הפאנל התקלף, המסך נשרט ומה לא, וכל זאת למרות שאני שומר על המכשיר שלי כך שהוא לא נשמט מידי אפילו לא פעם אחת.

באילו שירותים סלולרים, תכנים ואפליקציות סלולריות אתה משתמש?

השירותים העיקריים בהם אני משתמש הם ה- Wi-Fi שאני ממש לא יכול לראות את עצמי מסתדר בלעדיו, שיחות הקול הרי בכל זאת זהו יעודו העיקרי של המכשיר הסלולרי אם כי יעד זה החל להישכח עם הזמן, המסרונים בהם אני משתמש כמעט כל יום, אני מעדיף לבסס את השיחות שלי דווקא על מסרונים כשהסיבה לכך היא פשוט מכיוון שאני מתבטא בצורה טובה יותר בכתיבה, נגן המוזיקה שגם הוא הפך לחלק בלתי הפרד היום מהמכשיר הסלולרי וזאת בזכות העזרה שלו להעביר שעות מתות רבות ממהלך היום שלי, והמצלמה שעוזרת לי לתעד רגעים שונים במהלך היום יום שלי וזאת תוך מתן איכות מספקת פלוס פלוס שעוזרת לי לא לסחוב כל יום את המצלמה הדיגיטלית שלי בתיק או בכיס הג'ינס.
מעבר לשירותים הבסיסים ישנן גם תוכנות בהן אני משתמש כמעט ללא הפסקה. תוכנות אלה הן תוכנת הניווט sygic אותה התקנתי ממש בימים הראשונים בהם רכשתי את המכשיר ודפדפן האופרה שהוא לעניות דעתי, הדפדפן הטוב ביותר שקיים היום לכל מכשיר סלולרי באשר הוא..

מה המכשיר הסלולרי שהכי אהבת?

מכיוון שהחזקתי מספר לא מבוטל של מכשירים סלולרים בידיים שלי ההתלבטות קשה מאוד. מבחינת זמני סוללה, עדיין לא הצלחתי למצוא תחליף לסמסונג הישן עוד משנת 2001 שאבי רכש לי מפלאפון. נכון שמדובר במכשיר לא חכם בעליל אבל את כל הדברים הבסיסים שהיו דרושים לי הוא בהחלט סיפק וזאת יחד עם זמני המתנה שהיום נראים כמעט בלתי אפשריים כמו שבוע שלם של שימוש ללא צורך בטעינה אחת אפילו.